Handelsbetingelser

 

HANDELSBETINGELSER

Edition 1

Dato 01 11 2022

Generelle oplysninger:

 

Danish Norwegian East India

CVR 41991453

Adresse

Vestergade 2 E

4660 Store Heddinge

Danmark

 

Kontakt:

Telefon: +45 5031 0057

Email: webshop@dneic.dk

 

Disse betingelser gælder for forbrugeres bestilling af produkter fra ovennævnte virksomheder til levering i Danmark. Når du som forbruger afgiver en bestilling på www.dneic.dk accepterer du samtidig disse betingelser.

Som udgangspunkt er alle vores vare & kunsthåndværk specifikt håndværksmæssigt tilvirket således de bringer glæde og fornøjelse i en menneskealder.

Da de er lavet til at holde og kunne bruges som tiltænkt og derigennem være en fryd for øjet og alle de sanser som vores vare & kunsthåndværk kan opleves med. 

De følgende sider er derfor den praktiske information om hvordan vi håndtere handel mellem os, fra de modtager en ordrebekræftelse til varen modtages i god stand hos Dem, til mange år glæde fremover.

 

Betaling & Pris

Når du handler på www.dneic.dk kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, MasterCard og Mobilepay.

Ved køb af SIGNATUR vare med kortbetaling hæves beløbet først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb af BESPOKE vare betales beløbet når design & tegning er godkendt af kunden, og varen tilvirkes derefter iflg. det kunde godkendte design.

Den samlede pris for ordren, inkl. Dansk moms, eventuelle afgifter, leveringsomkostninger mv. vil fremgå i forbindelse med afgivelsen af din bestilling på www.dneic.dk

 

Ordrebekræftelse

Du har nu bestilt dine varer og du vil modtage en kvittering på den angivne e-mailadresse. Bemærk at denne kvittering ikke er en ordrebekræftelse, men blot en kvittering for modtagelse af den afgivne ordre.

Så snart ordren er behandlet ved Danish Norwegian East India vil du modtage den endelige ordrebekræftelse, hvoraf afsendelsestidspunkt samt information om leveringsmåde fremgår.

Endelig købsaftale er således først indgået, når Danish Norwegian East India sender ordrebekræftelsen til dig.

 

Levering og Fragt

Varer, specifikt gaveartikler bestilt på www.dneic.dk leveres som standard med GLS Pakkepost indenfor Danmarks grænser. (dog undtagen ikke-brofaste øer samt Færøerne og Grønland).

Vi leverer ikke udenfor Danmarks grænser eller til ikke-brofaste øer inden for Danmarks grænser.

De forventede leveringstider for de enkelte varer fremgår af de respektive produktsider.

Gaveartikler: Fremgår der ingen leveringstid for et produkt, må der normalt påregnes en leveringstid på fra 6 og op til ca. 10 uger for gaveartikler.

Møbler: Fremgår der ingen leveringstid for et produkt, må der normalt påregnes en leveringstid på fra 8 og op til ca. 15 uger for nye møbler.

Såfremt det er nødvendigt for Danish Norwegian East India at udskyde det forventede leveringstidspunkt, vil du blive kontaktet herom af vores kundeservice. Er produktet ikke på lager, opstår der uforudsete forhold i produktionen eller lignende, vil du blive informeret herom.

 

Danish Norwegian East India leverer som udgangspunkt varer til kantsten med standard fragtløsning. Hvis du ønsker yderligere services i forbindelse med leveringen, kan dette tilvælges i forbindelse med ordreafgivelsen, hvor prisen herfor ligeledes fremgår.

 

Ændring af ordrer

Det er ikke muligt at ændre en allerede afgivet bestilling via www.dneic.dk

Hvis du ønsker at ændre en bestilling, efter at den er afgivet, skal du hurtigst muligt kontakte kundeservice på +45 5031 0057 eller via webshop@dneic.dk  for at få annulleret din bestilling, hvorefter du kan foretage en ny bestilling.

”Såfremt en SIGNATUR varerne allerede er afsendt, kan købet fortrydes, jf. afsnittet om "Fortrydelsesret".

BESPOKE bestilte og ordrebekræftede vare kan ikke fortrydes, efter design & tegning er godkendt af kunden.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, for SIGNATUR vare.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Ønsker du at fortryde dit køb, skal du inden udløbet af fortrydelsesfristen meddele dette til os. Du kan sende en mail til webshop@carlhansen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du har modtaget sammen med kvitteringen for din bestilling, og som du også finder her.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere SIGNATUR, varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Ingen fortrydelse på BESPOKE vare.

Specielt fremstillede vare som BESPOKE design kan ikke fortrydes efter design & tegning er skriftligt godkendt af kunden, via Email.

 

Returnering

Hvis du fortryder dit SIGNATUR produkt køb, skal du returnere varen til Danish Norwegian East India uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du vil udnytte din fortrydelsesret.

Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage.

Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returneringen af varen, og det er dig, der bærer risikoen for varen under returneringen.

Vi kontakter dig for at arrangere afhentning med en transportør efter vores valg. Du vil blive kontaktet telefonisk for at aftale et specifikt afhentningstidspunkt.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit SIGNATUR varekøb, refunderer vi betalinger modtaget fra dig, eksklusive leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstraomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

 

Du hæfter dog for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes en anden håndtering af varen, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer. Du kan således miste købesummen helt eller delvist, og beløbet, som du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi.

 

Den originale emballage har typisk betydning for vores muligheder for at gensælge vores produkter, og en beskadiget eller bortskaffet emballage kan derfor medføre en værdiforringelse af varen, og dermed din mulighed for at få den fulde købesum retur ved returnering. Vi anbefaler derfor, at du altid sender varen retur i den originale emballage.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi udtrykkeligt har aftalt andet. Vi pålægger ingen gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

 

Returvare sendes til:

Danish Norwegian East India

Bandskildevej 3A

4652 Hårlev

Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. I overensstemmelse med købelovens regler har du som forbruger har reklamationsret i 24 måneder.

Ved visse produkter giver Danish Norwegian East India bedre rettigheder end krævet efter købeloven.

Naturmaterialer.

Da vores primære materialer er naturlige, træ, læder osv. og disse har hver deres egen struktur, åretegning i træ, farvenuancer og vækst forskelligheder er disse naturligt forekomne egenskaber ikke gyldig reklamationsret.

Vi tilstræber naturligvis at tilvirke hvert møbel – møbelsæt i en harmonisk naturlig farvetone som er i god ånd med klassiske danske møbelsnedkertraditioner, så møblet ældes yndefuldt og bibeholder sin harmoniske farvetone med alderen.

Naturmaterialer bibeholder bedst sin farve, ved at man undgår direkte sollys og en eventuel materialemisfarvning pga. eksponering til ekstrem direkte sollys er derfor ikke gyldig reklamationsret.

Andre skader ved utilsigtet brug, der medfører misfarvninger etc., er ej heller gyldig reklamationsret.

 

Kontakt os inden du sender varen

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen dækker ikke almindelig slitage m.v.

Opdager du en fejl eller mangel ved en vare skal du snarest muligt og inden for rimelig tidkontakte Danish Norwegian East India. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved reklamation skal du kontakte Danish Norwegian East India og forklare hvori fejlen eller manglen består.

Udfyld vores reklamationsformular og send til  kundeservice på webshop@dneic.dk . Mærk venligst med emnet ”Reklamation” og ordrenummeret. Kunden skal derefter sende den defekte vare sammen med en kopi af ordrebekræftelsen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

 

Varen sendes til:

Danish Norwegian East India

Bandskildevej 3A

4652 Hårlev

Danmark

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Danish Norwegian East India er ansvarlig for håndteringen af dine oplysninger, som vil blive brugt til at gennemføre og levere din ordre.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig, ligesom du altid har ret til at anmode om, at oplysningerne slettes.

Behandlingen af dine personoplysninger sker i øvrigt i overensstemmelse med Danish Norwegian East India persondata politik i henhold til Dansk Lov.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på webshop@dneic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Klageportalen i Nævnenes Hus

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

Lovvalg og værneting

Køb af varer på Danish Norwegian East India er undergivet dansk ret.

Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

HAR DU BRUG FOR HJÆLP?

Kontakt os på telefon: +45 5031 0057

Skriv via E-mail: webshop@dneic.dk